ÚvodČlánkyDiskusné fórumGalériaMapa Členov
27. June 2019 04:59
M
e
n
u
P
r
i
h
l
á
s
e
n
i
e
Meno (nick)

Heslo



Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového hesla kliknite práve sem.
I
n
f
o
Hostí Online: 1
Žiadny člen nie je Online

Registrovaní členovia: 2,866
Najnovší člen: MilosPrievidza
Č
l
á
n
k
y
Ako na dobrý zvuk..?
História II
História
Rady pri výbere pred...
Náhrada originál ter...
A
n
k
e
t
a
Páčilo sa Vám na FBBK Session 2011?

Áno

Nie

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli hlasovať.
S
t
a
t
s
TOPlist
R
e
k
l
a
m
a
Máte záujem o komerčnú reklamu na našich stránkach?

Kontaktujte nás: Hicotech
Výmena zadných tlmičov

Na jesennej akciovej prehliadke vozidla vo Fiate mi test tlmičov nezobrazil zrovna najlepšie informácie. Zadný ľavý tlmič vytečený a pravý k tomu tiež nemal ďaleko. Do STK bolo ďaleko, tak som to zatiaľ neriešil aj keď som vedel, že "príde na psa mráz".

Pred týždňom som začal pokukávať po nových tlmičoch, nevedel som aké kúpiť. Nasledovalo dlhé surfovanie po nete. Nemajúc prehľad o značkách tlmičov (pre nás smrteľníkov), som sa dosurfoval k značke Monroe, no všade písali, že tečú už v krabici. Ďalší kandidát boli Kayaba-y, všade samé chváli, žiadna sťažnosť. Už stačilo zistiť iba typ. Vybral som si dvojtrubkové, dobíjané plynom, označené ako Excel-G s katalógovým číslom 344115 za 1580Sk/kus.

Ak by mal niekto záujem o tlmiče značky Kayaba, tu je strana z katalógu Kayaba-y s katalógovými číslami pre Fiaty Bravo/a.

Konštrukcia tlmiču Excel-G:

A takto vyzerajú moje:

Ako prvé by som mal vymenovať použité náradie. Takže zdvihák, kľúč na kolesá, drevené hranoly pre podloženie auta (samotnému zdviháku moc neverím), račňu s predlžovákom, 19mm a 15mm orech, momentový kľúč, kombinačky, nejaký mazací prostriedok, lampáš a rukavice.

Po odmontovaní kolesa treba vytiahnuť záslepku, ktorá skrýva horný šrób uchytenia tlmiča. Upozorňujem, že ta záslepka je asi najproblematickejšia časť výmeny tlmiča, strašne ťažko ide von bez toho aby sa nepoškodila.

Po vybratí záslepky pomocou račne, predlžováka a gola nadstavca 15 mm vyšróbujeme šrób. Prekvapivo som nepotreboval vynaložiť žiadnu väčšiu silu a šrób išiel ľahko von. Dávajte pozor, aby nespadol do karosérie, ale aj keď spadne, nevadí, pod zadným sedadlom by mala byť záslepka, ktorú keď vyberiete, bude sa na vás šrób pekne usmievať. Ešte dodám, že som si podložil drevenými hranolmi aj rameno, nevedel som, či po uvolnení tlmiča mi spružina neodtiahne rameno na toľko, že tam nevopchám tlmič (škoda že som to zabudol odfotiť).

Spodný šrób je 19 mm, taktiež išiel bez problémov odkrútiť, ale radšej som ho nastriekal silikónovým olejom. Po vybratí šróbu tlmič vypadne sám.

Pre porovnanie starý a nový tlmič.

Nahodenie nových tlmičov bola jedna báseň. Pred použitím som šróby nastriekal silikónovým olejom a zatiahol ich momentovým kľúčom na výrobcom predpísanú hodnotu 6 daNm horný a 8,8 daNm dolný šrób. Nemusíte sa báť, že budete potrebovať extra silu, tie momenty sú malé a ani nevynaložíte extra silu na ich dosiahnutie. Celá výmena mi trvala zhruba 2 hodiny. Na to, že som prvý krát robil takýto "veľký" zásah do automobilu, je to slušný čas.

Komentáre
MikeL-sx , 05. October 2009 09:09:39
Predné tlmiče sa majú dotiahnuť na koľko daNm ?
Pridať komentár
Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.
Hodnotenia
Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Zatial nikto neohodnotil tento príspevok.