ÚvodČlánkyDiskusné fórumGalériaMapa Členov
26. March 2019 23:56
M
e
n
u
P
r
i
h
l
á
s
e
n
i
e
Meno (nick)

Heslo



Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového hesla kliknite práve sem.
I
n
f
o
Hostí Online: 1
Žiadny člen nie je Online

Registrovaní členovia: 2,858
Najnovší člen: Nikca
Č
l
á
n
k
y
Ako na dobrý zvuk..?
História II
História
Rady pri výbere pred...
Náhrada originál ter...
A
n
k
e
t
a
Páčilo sa Vám na FBBK Session 2011?

Áno

Nie

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli hlasovať.
S
t
a
t
s
TOPlist
R
e
k
l
a
m
a
Máte záujem o komerčnú reklamu na našich stránkach?

Kontaktujte nás: Hicotech
Vyčistenie škrtiacej klapky pri motoroch 1.2 16V a 1.6 16V
1.61.2Máš nestabilný voľnobeh a kolíšu ti otáčky? Auto ide lenivejšie, ale spotreba je enormná? Cuká sebou? Alebo dokonca si samo pridáva plyn?

V tom prípade je veľmi pravdepodobné, že máš zanesenú škrtiacu klapku, alebo vadný krokový motorček. Spolu s Gogom28 sme pripravili jednoduchý návodik ako túto klapku vyčistiť pri motoroch 1.2 16V r.v. 99 a 1.6 16V r.v. 97.

Ale myslím si, že ani pri iných motorizáciach sa postup veľmi nebude líšiť.




Všeobecné info
SprejNa čistenie sme použili sprej Rýchločistič (Schnell-Reiniger) od Nemeckého výrobcu LIQUI MOLY. Stojí nejakých 200 Sk a dá sa zohnať v akomkoľvek internetovom obchode pre Auto-Moto. Sprej odstraňuje olej, tuky a nečistoty. Ošetrené diely sú absolútne bez zbytkov nečistôt a úplne odmastené, pričom sprej sa sám odparí. Nie je však určený špeciálne na čistenie škrtiacej klapky no spraví to isté čo špecializovaný sprej. Ak nemáš takýto, alebo podobný sprej, môže pomôcť aj technický benzín. V žiadnom prípade nepoužívať WD-40. Ten síce povrch odmastí a uvolní, ale potom sa na to bude lepiť bordel ešte viac.

A čo vlastne ideme čistiť? Tu si pomôžem obrázkom z Českého Bravo/Brava fóra, ktorý použil Kecka vo svojom mini-článku ako vyčistiť túto klapku. Dúfam, že sa za to na mňa nenahnevá.. :)



FBBKNa tomto obrázku vidíme motor pravde- podobne 1.2jky bez krytu. Škrtiaca klapka sa nachádza v tom najväčšom krúžku v strede. Ku klapke ide prívodné vzduchové potrubie od boxu pre vzduchový filter na pravej strane.

Z predchádzajúceho obrázku je jasné, že na to aby sme sa dostali ku klapke a vedeli ju aj vyčistiť, musíme dať dolu prívodne potrubie. Potrubie je vyrobené z plastu, prípadne gumy a je prichytené ku klapke a boxu na vzduchový filter takými hnusnými Talianskymi upinákmi. Dolu idú pomerne jednoducho a stačí ich povoliť plochým šrubovákom. Horšie je to keď ich chceme dať naspäť. To je už skutočný boj o prežitie. Milovníkom adrenalínových športov, cvičiteľom jógy a potomkom kutila Tima sa to možno podarí. My ostatní si kúpime klasické kovové eskapásky a po vyčistení klapky ich tam elegantne nasadíme a stiahneme.. ;)


Motor 1.2 16V
V podstate je to všetko úplne jednoduché. Na Keckovom obrázku máme nakreslené kde je klapka a aké potrubie k nej ide. Takže prvé čo spravíme je, že uvolníme Talianske upináky na oboch stranách potrubia vedúcemu ku klapke. T.j. pri klapke samotnej a pri boxe na vzduchový filter. Zároveň, ale musíme uvolniť ešte dve menšie hadičky naľavo a napravo od klapky. Všetko to bude vyzerať nejako tak, ako je na obrázkoch nižšie. Naľavo je klapka s ešte nasadenou hadicou, ale už uvoľnenými svorkami. A napravo je dole už aj prívodna hadica.



FBBK FBBK


Motor 1.6 16V
Na tejto motorizácii (a určite aj na všetkých ostatných) je to úplne to isté. Stačí dať dole hadicu od filtra ku klapke. Takisto teda uvoľníme upináky pri klapke a pri boxe pre vzduchový filter. Rozdielom však je to, že zatiaľ čo na 1.2 16V sme celú časť vybrali, pri 1.6 16V to nie je možné. Resp. je to možné, ale museli by sme odpojiť nejakú hadičku, ktore je prichytená na hadici. Tým by sme sa len zbytočne zdržiavali a preto sme to nechali tak ako to je na obrázku nižšie.

FBBK


Samotné čistenie
KlapkaTakže máme dole hadice a môžeme pristúpiť k vyčisteniu klapky. Asi som mal už niekde na začiatku spomenúť, že na vyčistenie sú potrebný dvaja. Klapka je samozrejme zavretá a aby sa otvorila treba mať naštartované auto a treba pridávať plyn. Tým pádom asi len ťažko budeš môcť strieknuť spray do klapky... :D čiže ak teraz stojíš na parkovisku a neprečítal si si dopredu celý článok tak ti gratulujem ;) :D
Ak ste dvaja tak naštartujte auto a vyturujte ho na cca 4000 ot/min. Pýtaš sa prečo? Pretože po strieknutí spreja do klapky motor začne chcípať a pri nizkých otáčkach by zdochol a my by sme vyčistili akurát tak *****... tým pádom logicky nemôžeme ten sprej striekať do klapky stále, ale len možno dve-tri sekundy a potom chvíľku počkať, pokiaľ otáčky opäť nestúpnu. Takto to zopakujeme 3-5 krát a necháme chvíľku motor bežať. Otáčky by sa mali ustáliť na 750, resp. 800

Zároveň samozrejme treba dávať pozor aby motor nič nenasal, t.j. nejakú handru, šrúbky, atď atď.. A to je všetko. Teraz stačí len zmontovať to čo sme rozobrali a užívať si jazdu s čistou škrtiacou klapkou.. :D

KlapkaNabudúce si ukážeme čo robiť, keď ani vyčistenie klapky nepomohlo. Len načrtnem, že asi bude zlý krokový motorček, alebo samotná klapka a trebalo by ju vymeniť... ;)




Hicotech
Komentáre
mat00 , 16. October 2008 12:10:42
Konečne to niekto celkom dobre popísal až na to že to bez problémov zvládne aj jeden človek a nepotrebuje k tomu "šarmantnú asistentku" ktorá bude v aute pridávať plyn pretože sa to dá priamo pri klapke z tým "oným na lanku"smiley čim sa pridáva plynsmiley
Seoma [Crawler] , 20. October 2008 22:48:57
detaily... smileysmiley
Skalko , 14. January 2009 13:01:04
mam uz aj ja vycistene,taka bola zakidana ze strach,a je jak nova.super navod.aj som si povymienal eska pasky hehe
mischo228 , 15. March 2009 12:49:00
ked som si precital nazov tak som si povedal ze no koniec to bude zasa nieco zlozite a po docitani som zistil ze to dokazem aj ja smiley asi bude zo mna nejaky mechanik
palo02 , 10. September 2010 09:14:28
Super fakt excelentny popis aj pre nas debilkov lavorukych,diky
Pridať komentár
Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.
Hodnotenia
Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Perfektný! Perfektný! 60% [3 Hlasov]
Veľmi dobrý Veľmi dobrý 40% [2 Hlasov]
Dobrý Dobrý 0% [Žiadne hlasy]
Priemerný Priemerný 0% [Žiadne hlasy]
Biedny Biedny 0% [Žiadne hlasy]