ÚvodČlánkyDiskusné fórumGalériaMapa Členov
18. August 2019 23:51
M
e
n
u
P
r
i
h
l
á
s
e
n
i
e
Meno (nick)

Heslo



Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového hesla kliknite práve sem.
I
n
f
o
Hostí Online: 1
Žiadny člen nie je Online

Registrovaní členovia: 2,867
Najnovší člen: Marko321
Č
l
á
n
k
y
Ako na dobrý zvuk..?
História II
História
Rady pri výbere pred...
Náhrada originál ter...
A
n
k
e
t
a
Páčilo sa Vám na FBBK Session 2011?

Áno

Nie

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli hlasovať.
S
t
a
t
s
TOPlist
R
e
k
l
a
m
a
Máte záujem o komerčnú reklamu na našich stránkach?

Kontaktujte nás: Hicotech
Stručná história vývoja modelov fiat BRAVO a BRAVA

Vznik tejto stránky umožnili konštruktéri Centro Stile Fiat v roku 1995, keď uzreli svetlo sveta prvé modely áut Fiat Bravo a Brava. Prvýkrát v histórii firmy Fiat Auto boli súčasne uvedené dve autá s rozdielnymi rozmermi, konštrukciou a rôznym okruhom užívateľov, ktoré boli vyvinuté na základe spoločného konštrukčného prístupu. Úspech na seba nenechal dlho čakať, keď sa modely Bravo a Brava ocitli nasledujúci rok v prestížnej ankete Automobil roka na prvej priečke a zapísali sa tak nezmazateľným písmom do motoristickej histórie.
Bravo a Brava bola predstavená najskôr s benzínovým motorom 1.4i 12V (55 kW/75 k), ktorý však nebol to „pravé orechové“ a nasledovali ho motory 1.6i 16V (66 kW/90 k a 76 kW/103 k), 1.8i 16V (83 kW/113 k). Ako čerešnička na torte bol 5-valcový motor 2.0i 20V (108 kW/147 k) určený len pre modely HGT.
V úspešnom roku 1996 začali taliani montovať naftové prepĺňané motory 1.9TD (55 kW/75 k a 74 kW/100 k).
Rok 1998 so sebou priniesol modernizáciu modelovej rady, spoľahlivejšiu riadiacu jednotku motora, upravený 1,4-ový motor 59 kW (80 k), nový turbodieslový motor 1.9 JTD (77 kW/105 k) a benzínový 2.0i 20V s výkonom 113 kW (154 k).
V roku 1999 nastal ešte decentný facelift, ktorý sa prejavil chromovou maskou chladiča pri Brave a matne čiernou pri jej trojdverovej dvojičke a štadardne lakovanými zrkadlami vo farbe auta, kvalitnejší interiér a ďalší benzínový motor 1.2i 16V (60 kW/82 k).
Výroba bola ukončená v roku 2001, kde boli modely Bravo a Brava nahradené novým modelom Fiat Stilo.
Voliť sa dalo medzi manuálnym 5-kvaltom a 4-stupňovým automatom.Predné brzdy boli kotúčové s vnútorným chladením, zadné potom bubnové. Výnimka bola verzia “80“ , ktorá nemala vnútorné chladenie a tiež HGT, ktoré malo kotúče aj vzadu, priemer tých predných bol naviac zväčšený z pôvodných 257mm na 284mm. Predná náprava typu McPherson bola doplnená o priečny stabilizátor, rovnako ako zadná s nezávislo zavesenými ramenami. K aktívnej bezpečnosti prispievalo aj štandardne montované ABS.
Za tie roky, ktoré boli na trhu a vyrábali sa, si našli mnoho fanúšikov, či už v staršej generácii motoristov, alebo začínajúcich šoférov svojím nadčasovým dizajnom, rozmanitosťou motorizácií, príjemným a spoľahlivým ovládaním a v neposlednom rade je hlavne model Bravo relatívne vďačným objektom tunerov. Záujem však neklesá, pretože, fiatov na cestách stále pribúda, a hlavne Bravo a Brava, pretože aj keď už majú nejaký ten rôčik za sebou, stále nepatria do starého železa, a predovšetkým svojím dizajnom očarujú mnohých ľudí aj v dnešnej dobe Kií, nových Škodoviek, a miniatúrnych trojičiek z českého Kolína…

Prehľad motorizácií pre Fiat Bravo:

Mk 1 - Benzín:
1370ccm 12V (80hp)
1581ccm 16V (103hp)
1747ccm 16V (113hp)
1998ccm 20V (147hp) V5

Mk 1 - Turbo Diesel:
1910ccm (75hp)
1910ccm (100hp)

Prehľad motorizácií pre Fiat Brava:

Mk 2 - Benzín:
1242ccm 16V (82hp)
1581ccm 16V (103hp)
1747ccm 16V (113hp)
1998ccm 20V (154hp) V5

Mk 2 - Turbo Diesel:
1910ccm (75hp)
1910ccm (100hp)
1910ccm (105hp) JTD

Komentáre
jancimj , 05. October 2008 10:18:24
smileyparada
brava lover , 13. September 2009 13:03:15
a kde je Fiat Brava 1.4 12V ???
Pridať komentár
Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.
Hodnotenia
Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Zatial nikto neohodnotil tento príspevok.